news.png

H θέση και η πολύπλοκη συνεισφορά της γυναίκας στην κοινωνική σκακιέρα, η οποία πρέπει να διαχειριστεί πολλούς ρόλους, π.χ. μητέρα, επαγγελματίας, σύζυγος, κοινωνική ζωή, ατομική ανάπτυξη, κλπ., έχει επαρκώς αναλυθεί. Αυτό που θέλω να επισημάνω, είναι η ολοένα και αυξανόμενη συμμετοχή μας στο τομέα της ηγεσίας με ότι αυτό συνεπάγεται. Ακόμη βέβαια, έχουν πολλά να γίνουν μια και η γυναίκα τού σήμερα προβάλει όλο και περισσότερες αξιώσεις στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Διάβαζα προχτές πώς ανάμεσα στις Fortune 1000 εταιρείες στις ΗΠΑ μόνο 14% είναι η συμμετοχή των γυναικών, αλλά αυτό ραγδαία αλλάζει. Η ηγεσία δεν είναι μία γενετική υπόθεση, αλλά έχει ποιότητες που και τα δύο φύλα μπορούν να αναπτύξουν και βελτιώσουν. Προβλέπω δε, πως η γενιά των millennium θα έχει πολύ περισσότερες γυναίκες σε θέσεις ηγεσίας.

 

Ελένη Αντωνιάδου, Managing Director, Brainstorm

Η ραγδαία επιδείνωση του ΑΕΠ από το 2009 και έπειτα επέφερε πτώση της αγοραστικής δυναμης άρα και αποδυνάμωση της ζήτησης. Δεν ήταν δυνατό να μην επηρεαστεί η αγορά με τομείς όπως η οικοδομή, το real estate, το αυτοκίνητο κλπ. να έχουν σημαντικότερη πτώση.
Η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων επηρεάστηκε, ωστόσο, και από έναν αλλο παράγοντα:
την πολιτική διευθέτηση της οικονομικής κρίσης σε πολιτικό επίπεδο. Παράδειγμα, η αύξηση της φορολογίας, σαν «γιατρικό» περιορισμού του ελλείματος, είναι μία πολι-τική απάντηση στην οικονομική κρίση. Η μετανάστευση νεανικού και μορφωμένου ανθρώπινου δυναμικού, είναι επίσης, σημαντικός αρνητικός παραγοντας στη βιωσιμότητα και ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων.

 

Σε συνθήκες παγκοσμιοποίησης, με πρόσβαση στην τεχνολογία ευκολότερα από ποτέ, και με συνεχή πιστωτική επέκταση, η καινοτομία είναι το οξυγόνο της ανάπτυξης, ο μόνος τομέας που η διαφοροποίηση είναι τόσο εμφανής. Με αυτήν θα εισχωρήσεις στις αγορές γρήγορα και δυναμικά, θα λειτουργήσεις σαν game-changer στην εικόνα του κάθε κλάδου, και θα δημιουργήσει τα πρότυπα της αγοράς. Άλλωστε, είναι σημαντικό πια, πως με όρους marketing, η καινοτομία διευρύνεται από την προϊοντική της αναφορά και δημιουργεί ένα αρρηκτο ιστό ανάμεσα σε προϊόντα, υπηρεσίες, πωλήσεις και υποστήριξη.

 

H διαχείριση κρίσεων είναι μία «στενάχωρη» περίοδος για τα ανώτατα στελέχη, όπου κυρίως εστιάζουν στο τομέα της επιβίωσης και της πειθαρχίας. Η ηγεσία, όμως, χρειάζεται στρατηγική και όραμα, ιδιότητες που ανθίζουν περισσότερο με την ανάπτυξη. Άρα, ναι η διαχείριση κρίσεων είναι ένα σημαντικό προτέρημα που πρέπει να έχουν τα ανώτατα στελέχη, αλλά η συνολική της αξιολόγηση γίνεται, κατά τη γνώμη μου, από δύο πράγματα: το στρατηγικό τους όραμα και από την ικανότητα εκτέλεσης αυτού, παρακινώντας τους ανθρώπους και την ομάδα τους.

Εκδηλώσεις